ابزار رایگان وبلاگ

نلسون ماندلا تا سال 2008 در فهرست تروریسم آمریکا قرار - سرباز کوچک حضرت مولا (عج)
فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز کوچک حضرت مولا (عج)
 

نلسون ماندلا پس از آنکه درگذشت مورد احترام مقامات غربی و آمریکایی قرار گرفت که از او به عنوان تمثال حقوق بشر یاد می‌کردند اما نگاهی به گذشته نه چندان دور نشان می‌دهد که او تا سال 2008 در فهرست تروریسم آمریکا قرار داشته است.

نلسون ماندلا، قهرمان استعمار ستیزی آفریقای جنوبی شامگاه پنجشنبه در سن 95 سالگی درگذشت. در حالی که مقامات کشورهای غربی و آمریکا از او به عنوان تمثال حقوق بشر یاد کردند، نگاهی به گذشته نشان می‌دهد ماندلا تا سال 2008 در فهرست افراد تروریستی ایالات متحده آمریکا قرار داشته است.


مطابق با قانون جدید، اعضای حزب کنگره ملی (حزب نلسون ماندلا) می‌توانستند به مقر سازمان ملل در نیویورک سفر کنند، اما هنوز مجوز ورود به واشنگتن یا سایر نقاط آمریکا را نداشتند.

در سالهای دورتر یعنی در سال 1986 دیک چنی، معاون سابق رئیس جمهور که در آن زمان نماینده کنگره بود همراه با 179 عضو دیگر مجلس نمایندگان تلاش کردند یک قطعنامه غیر الزام‌آور برای به رسمیت شناختن حزب کنگره ملی آفریقا تصویب کرده و سپس از دولت آفریقای جنوبی بخواهند نلسون ماندلا را از زندان آزاد کند. این لایحه قبل از آنکه به تصویب برسد، توسط رونالد ریگان، رئیس جمهور آمریکا وتو شد.

لازم به ذکر است که مارگارت تاچر، نخست وزیر وقت انگلیس نیز کنگره ملی آفریقا را در سال 1987 به خاطر مبارزه با نظام قانونی شده تبعیض نژادی در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده بود.

اشک تمساح یعنی همین!!


48484944317237297466.jpg



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/10/19 توسط طاهر بفراجردی